Friday, 6 October 2017

Petua Mudah Hilangkan Ulser Mulut Dengan Cepat Dan Berkesan

Pengedar shaklee bandar sri damansara

Bila dah kena ulser mulut mesti kita akan cari petua mudah hilangkan ulser mulut dengan cepat dan berkesan kan. Yelah mana boleh nak tahan sakit lama-lama sebab bila kena ulser mulut boleh buat kita jadi pendiam, hilang selera makan, nak gosok gigi, nak minum air pon rasa sakit sangat. Jadi bila ada petua mudah hilangkan ulser mulut dengan cepat dan berkesan, kita akan cuba untuk cepat-cepat hilangkan ulser mulut ni.

Menurut laman web kesihatan NHS CHOICES, ulser mulut adalah sesuatu yang tidak serius yang disebabkan oleh tergigit bibir, luka semasa memberus gigi, alergik dan sebagainya. Biasanya ulser mulut ni akan hilang dalam masa 1-2 minggu. 

Walaupun tiada ubat untuk ulser mulut ni, tapi ada beberapa petua hilangkan ulser mulut dengan mudah dan berkesan. 
  1. Sapukan madu di bahagian luka dan biarkan madu larut. 
  2. Sapukan gel lidah buaya di tempat luka
  3. Campurkan soda bikorbobat dengan sedikit air untuk jadikan pes, dan sapu di bahagian luka
  4. Kumur dengan air garam selama 30 saat. Lakukan 2-3 kali sehari
  5. Letakkan uncang teh yang telah direndam di bahagian luka
  6. Sapu minyak vitamin E di bahagian luka
  7. Berkumur dengan larutan antiseptik seperti Listerine 
  8. Menggunakan ubat oral
Harini Cik Am akan kongsikan kisah kawan Cik Am bagaimana beliau menemui cara sembuhkan ulser mulut dengan mudah dan berkesan.

 Jemput baca perkongsiannya ya.

[ULSER MULUT SEMBUH DENGAN CEPAT HASIL KONSISTEN AMALKAN VITAMIN SHAKLEE]

Assalamualaikum w.b.t

Apa khabar semua? Nama saya Nor Silawati binti Ngah. Saya lebih dikenali sebagai Cik Laa dikalangan rakan-rakan FB terutama rakan-rakan SID.

Untuk kali ini, Cik Laa ingin berkongsi #shakleeeffect Cik Laa sejak mengamalkan vitamin Shaklee iaitu ESP, VITAMIN C, B-COMPLEX & ZINC COMPLEX.

Cik Laa mempunyai berat badan di bawah BMI yg sepatutnya iaitu under weight. Dengan ketinggian 154cm, berat badan Cik Laa hanyalah 41kg ke 43kg. Masalah biasa bagi orang yang kurang berat badan ni ialah selalu mengalami ulser mulut atau dikenali sebagai mata ikan.

Beberapa tahun dahulu, ulser mulut merupakan sesuatu yang mengganggu hidup Cik Laa. Kenapa mengganggu? kerana Cik Laa akan terkena ulser mulut hampir setiap bulan. Sejak dari sekolah rendah, memang sentiasa ada ulser di bibir, di gusi dan paling sakit di anak tekak atau lelangit.

Sekali terkena, dua atau tiga biji. Paling sakit bila dia tercantum dan jadi satu luka yang sangat besar. Kadang kala tidak boleh makan, sukar bercakap dan membawa kepada sakit gigi dan sakit kepala. Tempoh masa untuk baik mengambil masa dua ke tiga minggu. Pernah sampai Cik Laa ke klinik sebab tidak tahan sakit ulser tersebut. Ubat titik Oral Aid Lotion beli kat farmasi adalah teman baik Cik Laa.

Hasil daripada pembacaan Cik Laa, ulser ni terjadi atas beberapa faktor. Antaranya ialah sistem imunisasi yang abnormal ataupun rendah, kekurangan zat besi, mewarisi daripada ibu bapa, stress, kurang nutrisi seperti asid folik, vitamin B6, vitamin B12 dan zat besi, serta masalah haid dan perubahan hormon yang mendadak.

Apa yang Cik Laa perasan, mungkin sebab sistem imun yang rendah, kekurangan zat besi, kurang nutrisi, stress serta masalah hormon adalah penyebab kepada masalah ulser mulut Cik Laa ni. Sebab Cik Laa memang ada resdung, eczema dan masalah period yang tidak teratur.

Pada bulan Ogos 2013, Cik Laa mula mengamalkan Shaklee iaitu Set Resdung. Alhamdulillah, resdung Cik Laa semakin baik dan tidak mengganggu Cik Laa lagi dan Cik Laa perasan, sejak Cik Laa mengamalkan ESP, VITAMIN C, B-COMPLEX & ZINC, Cik Laa sudah jarang terkena ulser mulut.

pengedr shaklee damansara


Yang mula-mula menegur Cik Laa adalah emak. Emak cakap emak dah tak dengar Cik Laa mengadu pasal ulser mulut. Kalau dulu Cik Laa akan mengadu sakit mulut, pastu bila terkena ulser Cik Laa jadi sedikit pendiam, sebab sakit bila nak bercakap. Makan pon jadi kurang selera.

Bila mak tegur, Cik Laa pon baru perasan dan rasa sangat bersyukur. Bila diingat balik, mungkin asbab konsisten 4 vitamin itulah menjadikan Cik Laa tidak lagi diganggu masalah ulser mulut dan Cik Laa perasan, jika terjadi lagi ulser tu, dalam masa tiga ke lima hari, ulser akan baik sndiri. Tidak seperti sebelum ini dalam dua minggu ke tiga minggu baru baik. Alhamdulillah...

Bagaimana vitamin-vitamin ini membantu Cik Laa mengatasi masalah ulser mulut? Seperti yang Cik Laa beritahu tadi, ulser mulut terjadi di sebabkan beberapa faktor. Apabila konsisten vitamin-vitamin tersebut, faktor yang menyumbang kepada ulser mulut dapat dielakkan.

Sebagai contoh ESP, iaitu protein daripada soya non GMO dapat membantu pembentukan sel baru. Ia akan mempercepatkan penyembuhan luka ulser pada bibir Cik Laa. Selain itu, Zinc juga sangat membantu dalam penyembuhan luka tapi sekakarang Zinc takde stok. Boleh ganti dengan Vitalea kerana dalam Vitalea jugak ada kandungan zinc.

Vitamin C pula dapat membantu meningkatkan sistem imunisasi. Apabila sistem imunisasi badan Cik Laa kuat, ia dapat menghalang daripada berlakunya ulser mulut.

B-Complex pula membantu mencukupkan nutrisi di dalam badan Cik Laa kerana B-Complex mengandungi 8 jenis vitamin B dan asid folik. Bila badan kita cukup nutrisi, masalah ulser mulut dapat diatasi. Selain itu, B-Complex juga bagus dalam membantu menstabilkan hormon dan mengatasi masalah stress.

Alhamdulillah, Cik Laa sangat bersyukur kerana hasil konsisten vitamin-vitamin Shaklee, Cik Laa dapat mengatasi masalah yang mengganggu hidup Cik Laa selama ini. Walau nampak ulser mulut tu sesuatu yang kecil, tetapi ia sangat mempengaruhi emosi dan aktiviti seharian kita.

Kepada mereka di luar sana yang mempunyai masalah seperti Cik Laa, Cik Laa sangat mengesyorkan pengambilan vitamin-vitamin Shaklee sebagai makanan tambahan pelengkap nutrisi tubuh badan kita kerana ia adalah selamat, semulajadi dan sangat berkesan. In Syaa Allah, kita tidak akan menyesal dengan Shaklee Effect yang kita dapat nanti.

Jom kita sama-sama tingkatkan kualiti kesihatan kita agar kualiti hidup kita jugak meningkat. Amin.. Alhamdulillah. Ini Shaklee Effect Cik Laa. Terima kasih Allah dan terima kasih Shaklee.

Sekiranya anda ada masalah ulser mulut, jangan lupa untuk cuba petua mudah hilangkan ulser mulut dengan cepat dan berkesan ya. 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 


pengedar shaklee damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
0122570456
HP : 0122570456
IG : @shakleedamansara_amanie
@shakleeby_amanie

Wednesday, 4 October 2017

Tips Atasi Masalah Kulit Kusam Dengan Berkesan

Banyak sangat tips untuk atasi masalah kulit kusam dengan berkesan seperti amalkan gaya hidup yang sihat, minum air putih secukupnya, mengambil pemakanan yang berkhasiat, cuci muka sekurang-kurangnya 2 kali sehari, kurangkan stress, gunakan pelembap muka, pilih produk kecantikan yang organik dan sesuai dengan kulit muka, bersenam dan banyak lagi.

Cik Am kongsikan tips atasi masalah kulit kusam dengan berkesan dari seorang kawan Cik Am dengan menggunakan kaedah secara dalaman dan semulajadi. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Tuesday, 3 October 2017

Cara Mudah Untuk Banyakkan Susu Ibu

Bagi ibu yang pertama kali dapat cahaya mata boleh dikatakan normal jika ada beberapa perkara yang kita tak tahu, kurang mahir dan sebagainya. Yelah kan sebab anak pertama belum ada pengalaman lagi.

Sama juga macam Cik Am, masa dalam pantang mak mertua dan kakak ipar cakap kena makan jamu, utk panaskan badan, utk perapatlah untuk banyakkan susu dan sebagainya.

Pengedar shaklee bandar sri damansara

Monday, 2 October 2017

Manfaat Kepada Mereka Yang Memerlukan ESP Shaklee

Assalamualaikum hai semuaaaa..

Bulan ni bulan yang sangat best tau sebab promosi ESP dah kembaliiiii. Kali terakhir promosi ESP ni tahun lepas tau, pastu dah takde lagi dah. Bulan ni pulak baru ada.

Jadi ahli shaklee dan buat belian 4 tong ESP, anda akan dapat penjimatan 5% iaitu sebanyak Rm164.11. Banyak tu tau.

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sunday, 1 October 2017

Haid Tidak Teratur Salah Satu Punca Sukar Hamil

Setiap pasangan yang sudah berkahwin mesti nak cepat-cepat ada anak kan. Anak merupakan pengikat kasih sayang antara suami dan isteri. Tapi sekiranya sudah bermacam-cara sudah dibuat dan masih belum direzekikan anak, sesungguhnya perancangan Allah itu lebih baik dari perancagan manusia. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Thursday, 28 September 2017

Punca Kentut Faraj & Ketahui Cara Mengatasinya

Kentut faraj mungkin antara masalah yang tak ramai kaum wanita berani untuk mengaku mengalaminya. Kentut faraj terjadi kerana otot vagina terlalu longgar dan menyebabkan angin mudah masuk dan terperangkap dalam faraj. Kebiasaannya kentut faraj terjadi kepada wanita yang telah berkahwin terutamanya mereka yang sudah melahirkan anak. 


pengedar shaklee bandar sri damansara

Thursday, 31 August 2017

Cara Atasi Diabetes Gestasi (GDM) Semasa Hamil

Kencing manis semasa hamil dikenali juga sebagai diabetes gestasi. Ia akan terjadi apabila badan tidak boleh menghasilkan sejenis hormon yang dipanggil insulin dengan secukupnya. Insuin dihasilkan oleh pankreas yang berfungsi sebagai 
  • Mengawal jumlah gula dalam darah yang digunakan untuk tenaga
  • Membolehkan gula yang tidak digunakan segera disimpan
Semasa kehamilan, badan akan menghasilkan lebih insulin untuk memenuhi keperluan bayi, terutamanya dipertengahan kehamilan dan seterusnya. Jika badan tidak dapat menyediakan insulin tambahan ini, anda akan mempunyai terlalu banyak gula dalam darah, dan sekaligus akan menyebabkan anda menghidap diabetes gestasi. 

Wednesday, 30 August 2017

Cara Mudah Kembali Langsing Selepas Bersalin

Salah satu keadaan yang buatkan berat badan naik dengan mendadak adalah semasa hamil. Dengan sindrom asyik mengantuknya, asyik mengidam nak makan macam-macamnya, memang boleh buat berat naik sekelip mata je tau-tau dah 10kg. huhuhu

Selepas hamil, selain daripada fokus untuk berpantang dengan sebaiknya, menyusukan anak dengan secukupnya, memang takkan lari dari kepala ibu-ibu berfikir macam mana cara untuk turunkan balik berat badan ni kan. 


pengedar shaklee bandar sri damansara

Wednesday, 23 August 2017

Punca, Simptom Dan Kesan Anemia Kepada Ibu Hamil & Bayi

Wanita hamil biasanya akan mengalami masalah tekanan darah rendah atau anemia kerana perubahan hormon yang berlaku. Kebiasaannya ia boleh menurun pada trimester pertama sehingga ke trimester kedua.


Pengedar shaklee bandar sri damansara

Thursday, 17 August 2017

Cara Mudah Hilangkan Parut Stretch Mark Semasa Hamil

Semasa hamil, ibu-ibu akan mengalami banyak masalah kulit seperti 
  • Kulit kering, 
  • Jeragat, 
  • Jerawat di badan dan muka, 
  • Kulit berminyak, 
  • Kulit sensitif, 
  • Gatal-gatal, 
  • Linea nigra ataupun garisan hitam dibawah perut, dan juga 
  • Stretch mark atau kesan regangan di sekitar perut.
pengedar shaklee bandar sri damansara

Wednesday, 16 August 2017

Mudahnya Berat Turun 10kg Dalam Masa 10 Minggu Sahaja

Makin lama makin bertambah bilangan orang obesiti atau berat badan berlebihan. Menurut Utusan Malaysia, Malaysia menduduki carta pertama dalam ASEAN sebagai negara yang paling ramai menghidap obesiti. 


pengedar shaklee bandar sri damansara

Malah dalam kalangan kanak2 pon sama. Ibu bapa lebih suka berikan makanan segera kepada anak2 kerana ianya lebih mudah dan senang didapati. Ada pula sesetengah ibubapa yang menganggap anak yang tembam ni sebagai comel dan 'cukup makan' tapi sebenarnya gaya hidup dan pemakanan sedemikian akan mempengaruhi anak sampai besar.

Saturday, 12 August 2017

Bebas Ubat Titis & Spray Hidung Resdung Dalam Masa Seminggu

Anda ada tak rasa gatal hidung, gatal mata, kerap bersin, hidung tersumbat secara berterusan lebih dari sebulan? Kalau ada itu tanda2nya anda mempunyai resdung atau sinus dan lagi elok sekiranya anda terus berjumpa dengan doktor untuk mengesahkan sama ada itu adalah sinus atau tidak. 

Friday, 11 August 2017

Rahsia Luka Bersalin Sembuh Kurang Dari 2 Minggu

Salah satu perkara yang ibu2 akan survey semasa akhir2 kehamilan ialah set berpantang. Yang mana yang okay, sesuai untuk ibu dan anak, yang mana tak jejaskan penghasilan susu ibu, yang mana yang tak panaskan baby, dan paling penting yang mana yang akan berikan tenaga dan cepatkan luka bersalin kering dan sembuh dengan baik. 

Pengedar shaklee bandar sri damansara

Thursday, 10 August 2017

Cara Turunkan Rabun Dan Silau Mata Dengan Berkesan

Mata yang rabun dan silau memang akan buatkan kita tak boleh berpisah dengan cermin mata ataupun contact lens. Kalau tertinggal dua mata spareparts ni, alamatnya memang dunia ini sungguh berganda2 objeknya. Nak tegur orang pon risau karang salah orang. Paling biasa orang senyum kat kita dari jauh tapi kita buat derk je. Bukan sebab sombong, tapi sebab rabun weiii tak nampak. hahaha

Pengedar shaklee bandar sri damansara
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...